Kam sa podela slušnosť zákazníkov?

Autor: Andreas Kreutz | 14.1.2015 o 9:00 | Karma článku: 11,43 | Prečítané:  19369x

Všetci očakávajú, že ak vstúpia do obchodu, personál sa bude správať milo a profesionálne poradí. Už ste sa niekedy pozreli na túto situáciu z druhej strany? Čo sa očakáva od zákazníka? Nemusí byť slušný?

Už som to nevydržal a musel som sa napísať tento kúsok textu o tom, ako sa v poslednom čase správajú niektorí zákazníci, ktorí vstúpili do našich obchodných priestorov. Chápem, že každý z nás je iný a nie vždy máme dobrú náladu, ale to neznamená, že má ktokoľvek právo si to ventilovať na ľuďoch, ktorí pracujú v obchode, či službách. Verte mi, často sa personál musí veľmi ovládať, aby zákazníkovi, nášmu „pánovi“ netresli jednu po papuli.

Principiálne je práca v našom obchode veľmi príjemná, pracujeme v peknom útulnom priestore, hrá príjemná hudba a ak sú ľudia vstupujúci dnu v pohode, dokážeme sa im venovať a „kecať“ s nimi s úsmevom na tvári aj hodiny. Škoda len, že nie všetci sú takí. 3 príklady za všetkých...

Na finálne prevzatie obleku na mieru prišiel pán, ktorý nás už na skúške vyzvŕtal poznámkami ako „to snáď nebude vyzerať takto, to lepšie vyzerám v teplákoch“. Na náš milý pozdrav „dobrý deň, vitajte“, odpovedal „to tu nemáte ani vešiak, kam si mám dať vetrovku?“. Následne samozrejme hľadal na krásnom obleku zo všetkých síl chyby úplne všade, aby nás ani náhodou nenapadlo, že sme odviedli dobrú prácu. Takýto človek nebude už z princípu nikdy spokojný a môžete sa aj poskladať, vždy budete za blbca.

Alebo takmer mesiac po Vianociach príde pani a už od dverí nevrlo prská, že chce vymeniť košeľu. Na slušné opýtanie, z akého dôvodu by chcela košeľu vymeniť odvrkne, že no predsa lebo je mu veľká. Na vysvetlenie – pani kúpila ako darček manželovi nesprávnu veľkosť. No a z tašky vytiahne košeľu poskladanú v sáčiku. Na naše opýtanie, kde je zvyšok pôvodného balenia, ktoré potrebujeme, aby sme košeľu mohli dať do pôvodného stavu sa na nás udivene pozerá, že snáď nemala priniesť aj to. Nehovoriac o tom, že košeľa bola zašpinená. Pani stupňovala svoj agresívny prejav a dožadovala sa svojich práv a reklamačného poriadku. Nechcela pochopiť, že sa nejedná o reklamáciu a že žiaden zákon jej nedáva právo na výmenu tovaru a už vôbec nie zašpineného a bez obalu a že je len na dobrej vôli obchodníka, či jej vymení tovar za iný. Samozrejme, že sme situáciu vyriešili tak, aby bol zákazník spokojný, aj keď nás to stálo peniaze. A to sa ešte táto pani len tak medzi rečou začala oháňať právnikmi a ako nás ona očierni a kde to ona všade napíše atď.

No a na dokreslenie ešte jeden pán, ktorý od milujúcej dcéry dostal darčekový poukaz na slušnú sumu, aby si u nás niečo pekné vybral. Rozhodol sa pre konfekčnú košeľu, dali sme mu vyskúšať správnu veľkosť a strih spomedzi košieľ, ktoré sú rozbalené, zavesené a aj určené na to, aby sa dali vyskúšať. Keďže chcel bielu, dostal na výber 4 druhy bielej v jemu vyhovujúcej odskúšanej veľkosti. Potom si chcel vyskúšať aj tú bielu. Dostal slušné vysvetlenie, že štandardne košele nerozbaľujeme, keďže si už veľkosť odskúšal na inej košeli rovnakého strihu a veľkosti. Ak sa jedná o nejaké netradičné vzory, tak ešte pochopím, že sa človek, ktorý nemá dosť predstavivosti, resp. mu nestačí si košeľu priložiť k tvári pred zrkadlom, chce vidieť v nej oblečený,  aby mohol zhodnotiť, či v nej dobre vyzerá. Ale bielu sme snáď mali na sebe už všetci, nie? No napriek tomu sme mu ponúkli, že ak si niektorú z tých bielych vyberie, rozbalíme mu ju. Ale to už bolo pre toho pána neskoro, pretože on „už s nami skončil“. Frfľajúc odišiel. Žiaľ, sem tam sa nájdu ľudia, ktorí si v peňaženke vyčlenili nejakú čiastku na nákup v obchode, prípadne im tú čiastku ktosi aj podaruje a potom majú pocit, že sú pánmi sveta a že obchod, do ktorého vstúpili im asi patrí.

Našťastie sú tieto otravné typy v našom butiku len zriedkavým javom, ale stačí jeden za mesiac a dokáže v nás zanechať zlý pocit na veľmi dlhú dobu. Preto tu na tomto mieste ďakujem všetkým naším zákazníkom, ktorí sa u nás správajú normálne.
Ďakujem všetkým slušným ľuďom :)

Andreas

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Minúta po minúte: Fico na sneme opäť útočil aj na médiá

Vo funkcii podpredsedov skončia Dušan Čaplovič a Pavol Paška.

DOMOV

Odhalila kauzu predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

EKONOMIKA

RegioJet skracuje svoje vlaky do Košíc, na prevádzku má málo vozňov

Jazdiť bude len so siedmimi vozňami.


Už ste čítali?