7 vecí, na ktoré dbajte pri kúpe obleku na mieru.

Autor: Andreas Kreutz | 20.11.2015 o 9:00 | Karma článku: 4,78 | Prečítané:  2297x

V jednom dávnejšom blogu sme si vysvetlili, prečo je oblek na mieru lepší ako konfekčný. Dnes budem písať o tom, ako si vybrať toho správneho „dodávateľa“ pre svoj nový oblek na mieru.

 Ak ste už dospeli do fázy, že ste sa rozhodli skoncovať s obyčajnou konfekciou a vydať sa cestou individuálneho štýlu oblekov šitých na mieru, tak mi ostáva len vám zagratulovať a uistiť vás, že vaše rozhodnutie je správne. Zistíte, že máte zrazu nekonečne veľký výber a výrazne menej stresu s behaním po obchodoch. Kam ale po oblek na mieru zájsť, resp. ako si vybrať to správneho „krajčíra“?

Tu je 7 najdôležitejších vecí, ktoré by ste mali vziať do úvahy pri vašom výbere:

  1. Dostupnosť
    Mám na mysli fyzickú dostupnosť prevádzky. Odporúčam vybrať si niečo na blízku, aby ste sa aj v budúcnosti mohli len tak zastaviť a pozrieť si napríklad nové materiály, prípadne tam zájsť s vašou polovičkou. Nezabudnite na možnosť parkovania, pretože v peknom obleku a fajnových topánkach sa vám asi nebude chcieť parkovať kdesi kilometer ďaleko a potom si ich v daždi, či snehu zničiť. Nemenej dôležité sú v dnešnej dobe aj otváracie hodiny. Mnoho zaneprázdnených ľudí preferuje možnosť využiť večerné časy alebo víkend.
  2. Cena
    Je to faktor, ktorý limituje takmer každého. Zamyslite sa, koľko ste ochotný do obleku na mieru investovať. Ak si stanovíte hranicu nízko, budete musieť zosekať svoje požiadavky možno na viacerých frontoch a ak budete tlačiť na cenu príliš, môže byť výsledok po kvalitatívnej stránke aj oveľa horší ako priemerná konfekcia. Každý by si mal vybrať takú cenovú úroveň, v ktorej sa bude cítiť komfortne.  Čím bude váš cenový strop vyššie, tým viac a kvalitnejších materiálov budete mať na výber, tým precíznejšie bude vyhotovenie a spravidla aj vizuálny efekt obleku bude lepší.
  3. MTM alebo Bespoke
    Síce nájdete relatívne veľa miest, kde vám ušijú „oblek na mieru“, ale nie všade si pod tým predstavujú to isté. Jednoduchší a lacnejší variant je tzv. MTM, čiže Made To Measure. Ide o oblek, ktorý vychádza z určitého základného strihu a zmenou niektorých parametrov sa strih pozmení tak, aby čo najlepšie zákazníkovi sadol. Takýto oblek sa spravidla šije bez skúšky. Je to spôsob vhodný pre muža, ktorého postava nie je veľmi nekonfekčná a jeho očakávania nie sú extrémne vysoké. Pokiaľ ale chcete skutočný oblek na mieru, zvoľte tzv. BESPOKE, kde môžete počítať s 1 až 3 skúškami, podľa zložitosti danej postavy. Týmto spôsobom sa dajú jednoznačne dosiahnuť presnejšie výsledky a oblek sedí oveľa lepšie. Ale tu sa dotýkame zasa bodu 2, čiže cena BESPOKE je vyššia ako MTM.
  4. Kvalita vyhotovenia
    Predtým, ako si dáte ušiť oblek na mieru, pozrite si niečo, čo už daný salón vyprodukoval. Tak najlepšie zistíte, čo môžete očakávať aj vy. Najlepším indikátorom sú osobné referencie klientov.
  5. Personál
    Toto je alfa a omega celého procesu. Môžete si vybrať tú najlepšiu látku a dokonca aj spracovanie, čiže výrobný proces obleku môže byť super, ale ak miery bude zadávať človek, ktorý nevie úplne presne čo robí a má nedostatok skúseností, výsledok môže dopadnúť katastrofálne. To isté platí aj o osobe, ktorá s vami bude robiť skúšku v prípade Bespoke obleku na mieru. Zvyčajne to býva problém najmä u reťazcov, ktoré propagujú, že šijú obleky na mieru. Tým, že sú skôr zameraní na predaj konfekcie, zákazkové šitie je na programe len občas, a teda personál sa to nemá kedy naučiť. Poznáte to, ak netrénujete, nikdy z vás nebude majster ;)
  6. Doplnky
    Ďalším parametrom pre výber toho správneho salónu môže byť celková šírka ponuky. Je veľmi príjemné, ak vás niekto dokáže obliecť od hlavy až po päty. Jednak vám tak odborný personál dokáže nakombinovať farby a materiály pre rôzne outfity a zároveň si ušetríte čas a nervy pri behaní po ďalších obchodoch. 
  7. Následný servis
    Je dôležité, aby o klienta bolo postarané aj potom, ako zaplatil. Zistite si, ako dlho firma pôsobí na trhu, či vám dokáže operatívne pomôcť, ak potrebujete niečo upraviť, alebo opraviť. Dnes totiž firmy vznikajú a zanikajú ako na bežiacom páse a spojenie klienta s jeho „krajčírom“ by malo byť dlhodobé. Samozrejmosťou  by malo byť uchovávanie informácií o mierach, strihoch a ďalších detailoch objednaných a zakúpených odevov, aby váš ďalší nákup bol jednoduchší a nový kúsok zapasoval do už existujúceho šatníka.

Tak a teraz si môžete urobiť prieskum trhu a rozhodnúť sa pre tú prevádzku, ktorá bude najlepšie vyhovovať vám a vašim predstavám. Ak si nebudete vedieť rady, napíšte mi, budem sa snažiť vám byť nápomocný.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Minúta po minúte: Fico na sneme opäť útočil aj na médiá

Vo funkcii podpredsedov skončia Dušan Čaplovič a Pavol Paška.

DOMOV

Odhalila kauzu predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

EKONOMIKA

RegioJet skracuje svoje vlaky do Košíc, na prevádzku má málo vozňov

Jazdiť bude len so siedmimi vozňami.


Už ste čítali?