Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kam sa podela slušnosť zákazníkov? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

A prečo vlastne používaš latinčinu, a nie napríklad elfčinu..?
Sugríva 3
< 1 2

 

Ale zase nechat zmazat nepohodlne komentare to dokaze ako kazdy normalny 'Slovak'. :))
 

 

Vysvetlenie: Nikoho som nedala zmazať. Postremo, môj príspevok bol zmazaný tiež. Postrádam rozumné dôvody na tieto akcie.
 
Hodnoť

Ešte chýba jedno

je to všetko vecou inteligencie nielen zákazníka, ale aj personálu. Pekné na tom je to, že zo strany poskytovateľa služieb prevažne nasleduje iniciácia riešenia. To, čo však by som nazval iným problémom je správanie všetkých tých, ktorí sú si vedomí svojho monopolného postavenia a keď majú v rukách "zmluvu", tak sa stávate obyčajným hovadom, čo si možno aj začnete uvedomovať a slabšie povahy sa potom ventilujú jak mazáci na vojne, keď majú na to príležitosť. Však, plynári, elektrikári, orange a všetci tí, ktorí by bez nás nedokázali nič, ale trpezlivo čakajú na svoju príležitosť aby nám ukázali kto je tu pánom! Keď ku tomu pripočítame všetky zákonné povinnosti, ktoré nás obklopujú a musíme sa im ponižujúco podriadiť, hoci vidíme, že iní to nie len nemusia ale z toho aj ťažia, tak sa nemôžme čudovať, že výchovný proces zákazníka už ktosi zdegeneroval mimo vás. Táto spoločnosť proste nie je zdravá a chvála buď tým, čo ešte majú snahu tento stav zmeniť.
 
Hodnoť

 

ono to začína už obyčajným pozdravom napr. pri vstupe do predajne a odchode z nej .. stačí si všimnúť, koľko zákazníkov tak robí .. isteže, asi sa nezdravíme masovému publiku ak vstúpime do hypermaketu, rovnako tak to nie je obvyklé napr. v MHD, asi by na vás cestujúci hľadeli so zdvihnutým obočím, ale menšie priestory s ľuďmi za i pred pultom si takúto minimálnu (esenciálnu) slušnosť žiadajú .. to, ako sa človek správa k ľuďom, ktorí mu poskytujú určitú službu, býva často dobrou psychologickou štúdiou ... a samozrejme môže to platiť aj naopak :-)
 

Raz som zažil takého čo pozdravil

a o pár sekúnd sme sa viacerí začali báť, že nám bude podávať ruky a navrhne, aby sme si potykali. Povedal by som, že to nikoho nedeprimovalo viac ako predavačku, lebo keď sa jej spýtal čo sa mračí a neusmieva sa, tak mu odvrkla, aby si skúsil predstaviť, že stojí za pultom od šiestej od rána za jej peniaze..
Ja osobne nepovažujem návštevu obchodu za spoločenskú udalosť. Jasné, že pozdravím, poďakujem a poprosím, ale beriem to tak, že obchodník i ja sme približne v rovnakej situácii. Ja mám peniaze a potrebujem jeho tovar, on má tovar a potrebuje moje peniaze. Mohol by som svoje peniaze utratiť aj v inom obchode, ale som príliš lenivý na to, aby som išiel inde, keď to čo potrebujem, majú tam kde sa práve nachádzam. Takže ak je ochotný mi tovar predať, kúpim ho i keď sa predavač nejde práve rozliať na kolomaž od radosti, že som ho poctil svojou návštevou..
Aj do tej pekárne chodievam často iba preto, lebo mi chutí tamojší chlieb. Bez ohľadu na to, že sa tam neprosí, neďakuje ani nezdraví..
 

 

tak ani ja nie som typ, ktorý sa púšťa do zdvorilostných rozhovorov s predavačmi, ale pozdraviť sa a poďakovať je mi proste vlastné :-)
 

Asi som už dosť starý,

lebo si pamätám sprievodcov v bratislavských električkách (v každom vozni jeden), ktorí predávali cestovné lístky a ľudia sa s nimi zdravili. Neskôr po zavedení samoobslužného predaja lístkov mohli tí, ktorí mali "električenku", nastupovať aj zadnými dverami, ale mali za povinnosť ukázať "električenku" spolucestujúcim. Obyčajne to bolo sprevádzané pozdravom nastupujúceho, alebo aspoň kývnutím hlavy.
 
Hodnoť

Načo také silné slová v nadpise,

keď ako píšete: "Našťastie sú tieto otravné typy v našom butiku len zriedkavým javom"?

Zaváňa to zovšeobecňovaním a bulvárom.

Tak ako medzi predavačmi, tak aj medzi zákazníkmi sú hulváti a zamračení nevrlisti.
 
Hodnoť

ťažko sa zákazníkoví

usmievať, keď na neho pozerá odutý predavač. (a naopak platí to isté)
 
Hodnoť

Pracoval som

pol roka v tretej cenovej a ani na sekundu som nestratil profesionalitu - aroganciu a primitivnost som slusne a rychlo bezproblemov odbijal. Akekolvek fnukanie ludi v sluzbach mi pride trapne - v prvom rade mate byt profesionalni Vy a nie Vas zakaznik. End of story...
 
Hodnoť

Druha strana mince

Sama som pracovala ako predavacka, v zahranici, kde som aj bola skolena. Az na vlastnej kozi ako predavajucej mi doslo, aki vedia zakaznici byt neprijemni...na Slovensku!!!
Musim priznat, ze na Slovensku nerada chodim do potravin. Väcsinou sedia za pokladnami neskoleni brigadnici alebo predavacky, ktore svoje vyplatne pasky kopiruju kvalitou svojej prace.
Na druhej strane som bola napr. vyhodena z istej predajne s oblcenim, lebo som si tam dovolila vojst s kocikom a " ako si to predstavujem, ci budu po mne pol dna vysavat"..co robia kazdy den:-) To je podla mna stale mensi dovod na staznost, ako ohovaranie pred ostatnymi zakaznikmi v rade:-) Odpoved na staznost z vedenia? Nas zakaznik, nas pan a predavacky pojdu na skolenie kvality...
Uplne by obom stranam v obchode stacilo, ak by sa ku sebe spravali slusne a uvedomili si, ze vsetci su len ludia
 

< 1 2

Najčítanejšie


  1. Věra Tepličková: Sestričky z Kramárov, nie sú sen Kollárov, ktoré by nosili modré z neba 446
  2. Michal Porubän: Urážač žien Blaha alias módny guru parlamentu..."Na scénu !!! " 424
  3. Miroslav Lukáč: Dajte mu konečne ranu z milosti! Tára o nevine, ako predtým M.Jankovská. 342
  4. Rudolf Pado: Čínske záujmy nad kostol Sv. Margity? 258
  5. Peter Kollega: Pani Balogová, prečo SME asistuje pri samoamnestii malého Fica? 168
  6. Peter Kollega: Som zločinec a nechcem aby ma riešila Ficova kurtizána a Čižnár-Gašparovičovi protežanti 92
  7. Andrea Ostrihoňová: Otužovanie NIE JE kváskovanie 89
  8. Adam Nochta: Ľuboš Blaha, ban-sexuál 78
  9. Mišo Šesták: Keď si sovietsky vojak nesmie vypiť 60
  10. Július Kovács: Som Boris a priatelia stala sa mi taká nehoda plus Video 43

Rebríčky článkov


  1. Július Kovács: Som Boris a priatelia stala sa mi taká nehoda plus Video
  2. Vladimir Marunciak: O obzeraní sa za ženami
  3. Peter Slivovic: Pravé Ja
  4. Miriam Studeničová: Neprípustné zotrvávanie v nevedomosti a jej ospravedlňovanie
  5. Vladimír Bohm: USA je v skutočnosti bez prezidenta a potrebuje záchranu – strednej línie
  6. Mikuláš Lakatoš: Op – Ed: Community Healthcare in Slovakia – do we all have equal access to it?
  7. František Cudziš: O nebezpečestvách „učených kecov“ (tentoraz o „chaose“)
  8. Richard Gajarský: Šialenci za klávesnicou.
  9. Roland Ondrus: Qantas chce povinnosť očkovania pre pasažierov!
  10. Radoslav Žilinský: Zimný oddych na 1000 rôznych spôsobov


Už ste čítali?